נאורות וקידמה
ערב שבת שלום לכולם, ערב שבת שלום לעמירם היקר שנמצא פה לא הרחק מאיתנו, עדיין כלוא, מנותק ממשפחתו וחבריו על לא עוול בכפו.
על לא עוול בכפו? ישאל השואל. הרי הוא נשפט בבית משפט שהצדק והאמת נר לרגליו בית משפט ישר ונקי מהטיות כלשהן שאינו חשוד בהטיית דין לא כמו בית המשפט הצרפתי לפני כ130 שנה שהתהדר בנאורות קידמה וצדק והיה חלק מעלילת הדם השפלה כנגד אלפרד דרייפוס. פה מדובר בבית משפט ישראלי! נאור!
ובכן, למי שמעוניין להיווכח בחפותו של עמירם אני ממליץ לקרוא דווקא את הכרעת הדין והפרוטוקולים מבית המשפט, אפשר וכדאי להיכנס גם לאתר של מטה צדק לעמירם לצורך הרחבה, אבל ללא ספק המסמכים החזקים ביותר הם דווקא אלו שיצאו מבית במשפט ובם מצויינים מה הן אותן "הוכחות" ו"ראיות" על פיהן הרשיעו את עמירם. ואתה עומד משתאה איך אותן "הוכחות" ריקות מתוכן יצאו מתחת ידם של שופטים נאורים, אינטליגנטים כביכול
ספוילר- ההודאה של עמירם אותה מסר בעקבות עינויים קשים מנשוא היא הראיה היחידה לאשמתו ראיה שעומדת בניגוד לעדויות הראיה ובניגוד לממצאים בשטח.
פנינים מתוך הכרעת הדין של עמירם בן אוליאל
אתחיל בציטוט מתוך הכרעת הדין סעיפים : 43, 57, 60
"ההתרשמות הבלתי אמצעית מהנאשם, במהלך חקירותיו המתועדות, עדותו במשפט הזוטא והתנהגותו באולם בית -המשפט, הינה כי לא מדובר בנאשם המשתייך לקבוצת סיכון למסירת הודאות שווא. מדובר באדם פיקח, בעל זיכרון יוצא דופן, בעל עוצמה וחוסן פנימי העומד על עקרונותיו ואינו "נוטה לרצות" את חוקריו."
"לכך מצטרפת התרשמותי מאישיותו של הנאשם כפי שהיא משתקפת מהתנהלותו בהליך המשפטי בעניינו. התרשמתי מהנאשם כאדם חד מחשבה, בעל עוצמה פנימית וכמי שעומד על עקרונותיו ואינו "נוטה לרצות"."
"נוכח המפורט לעיל, חרף אופייה הקשה של החקירה, איני סבורה כי הנאשם היה מצוי בסיכון גבוה למסירת הודאת שווא, וזאת בשים לב למאפייני אישיותו."
עד כאן ציטוט מתוך דברי השופטת המלומדת רות לרוך. למי שלא הבין את הדברים המפולפלים. אז השופטת אבחנה את עמירם כאדם שאינו נוטה לרצות החוקרים ולכן אינו בקבוצת סיכון של מסירת הודאת שווא.
עמוס ברנס, רומן זדורוב ועמירם בן אוליאל
מי מהנוכחים פה היה מודה ברצח משפחת דאוובשה אם החוקר היה אומר לו "תשמע אחי, תודה ברצח, יפטרו אותי אם לא תודה. תכבד, היוקרה של כל החברים פה תלויה בהודאה שלך. אם אתה לא מודה אתה לא חבר אמת, אתה לא מעריך כל מה שעשיתי בשבילך.." מי היה מודה שיצביע.
מי שהצביע הוא בקבוצת סיכון למסירת הודאות שווא.
מי מהנוכחים פה היה מודה ברצח משפחת דאוובשה אחרי שלושה ימים של חקירות ללא שינה, כמעט ללא אוכל, קשורים שעות בצורה בה הגב מעוקם ומקבלים מדי פעם מכות חשמל בתדר משתנה. מי היה מודה?
כן, גם אני רצחתי את משפחת דאוובשה, גם אני רצחתי את משפחת דאוובשה…
כולם פה רצחו את משפחת דאוובשה?
מעניין שגם אלו שלא בקבוצת סיכון למסירת הודאת שווא כנראה שהיו מוסרים בכל זאת הודאת שווא לאחר עינויים קשים , לחלק אולי יידרשו עשרה ימים כאלו ואולי יידרשו אמצעים אגרסביים יותר. בסוף כולם יודו.
זדורוב וברנס מסרו הודאות שווא רק לאחר מניפולציות ואיומים ללא חקירת שב"כ עם אמצעים מיוחדים. אני מנחש שגם הם לא מקבוצת הסיכון למסירת הודאות שווא, לכן הם הורשעו. גם החטופים לא מהדהדים מסרים של החמאס כי הם בקבוצת סיכון לתסמונת סטוקהולם.
אם השופטת רות לורך הייתה במקום עמירם בן אוליאל
לו יצוייר, תיאורטית, שהשבכ יחליט לפתוח שוב בחקירת רצח משפחת דאוובשה, באותן שיטות ובאותם כלים אבל הפעם המחלקה לרדיפת נערים יהודים חלוצים אוהבי הארץ במקום לבחור רנדומלית מישהו מהגבעות שפעם קודמת נפל הפור ועמירם סומן כמטרה, באמתלא שהפרופיל שלו תאם לחשוד במעשה כיוון שהוא עבר דירה באותה חצי שנה מההצתה ועד למעצר.
הפעם תבחר המחלקה הזו בשופטת לרוך באמתלא שאולי אימצה חתול בפרק הזמן שחלף מההצתה ועד למעצרה או ששדרגה את המכונית או הסלון בבית. דבר שמתאים לפרופיל של פושעים. כמו מעבר דירה.
לו יצוייר תיאורטית שאותן שיטות ואותם כלים יופעלו עליה, בהנחה שהיא לא שייכת לקבוצת סיכון למסירת הודאות שווא, ובשני הבדלים דרמטיים בינה לבין עמירם . 1. עמירם לא ידע עד מתי יתעללו בו הוא לא ידע שבחלוף 21 ימים הוא יזכה לראות עורך דין. 2. עמירם סמך על זה שהודאתו תישלל על ידי כל מי שלפחות טיפה הגיון בקודקודו ובטח על ידי בתי המשפט בהם ציפה עמירם למצוא סעד וצדק. לכן אמר מה שביקשו ממנו על מנת להפסיק את הסבל.
בחקירה תיאורטית זו ייאמר ללרוך מראש שימי העינוי יסתיימו בעוד 21 ימים, כמו כן היא תדע שלא תסמוך על בית משפט והודאתה בעלת חשיבות, תשמש כנגדה ובית משפט ירשיע אותה על סמך הודאה זו.
בכל זאת, ומרות שני הבדלים מהותיים אלו, אני מהמר שהיא תודה והיא תעשה את זה מהר מהצפוי.
בתסריט הדמיוני הזה השב"כ ישוב לחגוג את תפיסת הפושע . לדעתי הם שוב לא תפסו את הפושע נגד משפחת דאוובשה, אבל בהחלט תפסו פושע נגד האנושות.
שבת שלום לכולם
שבת שלום, עמירם.